I LOVE BEAUTY / Charlotte Torpegaard
Gå til online shoppen
Skønhed

Flere roser

Jeg lovede at vende tilbage til rosenprodukterne, for der er et par stykker mere, som absolut er værd at tjekke ud. I parfumeverdenen har rosen har altid været i fokus. I 1921 – femten år efter, at Armand Petitjean lancerede sin rosentrilogi med Lancôme som afsender (læs mere nedenfor) revolutionerede Coco Chanel parfumeverdenen med sin duftklassiker Chanel no. 5. Den var baseret på syntetiske aldehyder og majrose, der lyder navnet, fordi den kun blomstrer tre uger i maj og har en helt særlig duft, der breder sig i hele Grasse i Sydfrankrig, det eneste sted i verden, hvor den findes (læs mere her). Kort tid efter blev en anden duftklassiker Joy lanceret som verdens dyreste parfume, med ikke mindre end 28 dusin roser pr. flakon. På den mere moderne side har Valentino netop lanceret en ny duft, prydet med de tre blomsteremblemer, der også kendetegner husets couture. Selvfølgelig er rosen blandt dem. Klik ind igen og hør om roser i håret.

Foto: Valentino

Ingen Kommentarer

    Efterlad en kommentar